fredag 9 april 2010

Love yourself first.

Som ung ville jag vara vem som helst förutom mig själv.

Så lyder ett citat från filmen Mary and Max.

Jag kan tänka mig att det finns en del hel som läser detta som önskar eller någon gång har önskat att de var någon annan, någon som har det bättre. Jag har skrivit lite om detta tidigare att vi ofta är avundsjuka på något som någon annan har. Man tycker att det är lite orättvist att man själv inte har det så.

Jag tror framför allt att tiden då man vill vara någon annan är när man är kring tonåren, man är på väg att hitta sin identitet och är osäker på sig själv innan man hittat den. Hittat vem man är och vad man står för, men ju äldre man blir så samlar man på sig erfarenheter och inser tillslut någon gång att man måste acceptera sig själv. Du har blivit skapad och formad hela ditt liv till den du är. Något väldigt unikt och värdefullt. Det finns i princip inget som tar lika lång tid att skapa och forma som en människa.

När man börjat inse vem man är och hittat sin identitet kommer allt kännas mycket klarare och bättre, jag tror inte det går att tvinga fram det men man kan få det att gå snabbare. Innan du ska älska någon annan så måste du älska dig själv först.

Love yourself first.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar