fredag 4 juni 2010

Du är den hemliga ingrediensen

- Poo, jag beklagar att det gick som det gick. Men det var kanske inte menat att ske. Glöm allt det där, ditt öde väntar dig ännu. Vi är nudelfolk, soppan strömmar i våra ådror.
- Men ibland har jag svårt att tro att jag är din son.
- Det är nog dags att jag berättar något som jag borde ha berättat för länge sen.
- Okej?
- Den hemliga ingrediensen i min hemliga ingredienssoppa.
- Jaha...
- Den hemliga ingrediensen är.... ingenting. Du hörde rätt, ingenting. Det finns ingen hemlig ingrediens.
- Så det är helt vanlig soppa? Häller du inte i någon specialsås eller något?
- Det behövs inte. För att göra något speciellt räcker det med att tro att det är speciellt.


Denna konversation är tagen från en av mina favorit filmer, speciellt bland de animerade. Det är mellan pandan Poo och hans gåspappa. Jag vill egentligen inte tillägga något utöver denna fantastiska konversation förutom att läsa den sista fetmarkerade raden igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar