söndag 14 mars 2010

Eric Saade plagierar

Som rubriken säger så upptäckte jag inte detta förens jag såg finalen av melodifestivalen när jag första gången såg hans uppträdande.

Men jag reagera direkt på att det var antingen väldigt likt eller plagierat från George Sampsons medverkan i "Britains Got Talent" för två år sedan.

Först och främst så hör man att musiken är ganska lik och det är låten Singin' In The Rain av Mint Royale då George Sampson uppträde. Det är det lilla plingandet i låten som möjligen låter ganska likt eller minst sagt inspirerat till låten Manboy. Musiken, inte själva texten.

Sedan är det dansen, där George Sampson dansar i "regn". Precis som Eric Saade gör i sitt uppträdande och har även liknande koreografi.

Bara det att George Sampson är 10 gånger grymare på att dansa än Eric Saade.

Avgör vad du tycker och läs sedan mitt andra inlägg om plagiering.
Ensamrätt på dina tankar och en liten bit Michael Jackson.

Här är videon till George Sampsons final uppträdande 2008.




Här är videon till Eric Saades "plagierade" uppträdande (?)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar