måndag 25 juli 2011

Skillnaden och en ny book

Det finns perioder i livet då man inser att man vill göra någon skillnad här i världen, man vill förändra, man vill visa vad man kan och man vill betyda något.
Det råder väl inga större tvivel om att jag är i den här perioden nu.

Så jag tänkte lite, vad kan jag göra? Vad är jag bra på som kan förändra något? Min blogg tänkte jag, ett utmärkt sätt att nå ut till folk. Eftersom den har varit väldigt uppskattad av många som tycker den är läsvärd och att jag är bra på skriva. Varför ändra på ett vinnande koncept? Även om det inte är vinnande, har jag i alla fall försökt göra mitt bästa. Fast att bara säga att man försökt göra sitt bästa, är ett erkännande för att man kanske misslyckas. Så jag satsar helhjärtat för att lyckas.

Så ni som är nya här, får gärna läsa igenom en del gamla inlägg och här följer några som jag själv anser vara bland mina mest lyckade inlägg:
- Ensamrätt på dina tankar och en liten bit Michael Jackson.
- Smart eller dum?
- Vi kan se Gud varje dag!
- Vad är falskt med sanningen?
- Vad skulle du ha sagt istället för inte?
- Plus många fler läsvärda inlägg, kolla gärna igenom.

Finns nu också en Facebooksida där du kan gilla och få uppdateringar om bloggen och andra saker som är värda att veta. Till höger här hittar sidan.

Här är även samma information som står på facebooksidan:

Tänk saker du aldrig tänkt tidigare.

För att fria ditt sinne behöver du vara eller bli medveten om dina egna tankar.

Man säger ofta att de bästa inlärningssättet är när man får tänka ut något själv, där man får fylla i med sina egna tankar på de som saknas. Det är därför filmskapare ofta skapar dessa så kallade "tänkarfilmer", eftersom vi då minns filmen bättre och kanske oftare diskuterar om vad våra egna tankar har fyllt i där det saknades något.

Att tänka på nya saker eller i nya tankebanor skapar nya vägar i hjärnan och ditt sinne.

Vad jag än kommer skriva för inlägg på bloggen så är budskapet alltid personliga åsikter som ska få läsaren att börja tänka i nya banor och skapa nya egna åsikter.

So let's start the thinkomotion train and start reading.

Sprid olika inlägg eller bloggen till andra du känner som behöver öppna sitt sinne.

Sprid och gilla den här sidan (facebooksidan), för att få uppdateringar om nya inlägg och andra saker som är värda att veta.

Bli en micronewtoon du också:
För er som är intresserade och inspirerade av att även skriva texter, kontakta mig eller sidan på något sätt så kan vi diskutera det. Vore kul att höra om det finns fler personer som är villiga att öppna sinnen hos andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar